Kryteria oceniania



Wykonane zadania ocenione zostaną zespołowo - jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Jej kryteria są następujące:
·         zawartość merytoryczna - ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów, selekcjonowanie, przestrzeganie praw autorskich
·         sposób przedstawienia informacji (forma graficzna) - przejrzystość, czytelność, estetyka, kompletność,
·         koordynacja działań i zespołowość podczas wykonywania zadania - umiejętność współpracy w grupie,
·         prezentacja wykonanej pracy - ogólne wrażenie estetyczne - styl i forma prezentacji.
Ocena będzie dokonywana na podstawie obserwacji, w trakcie wykonywania zadania oraz podczas prezentacji.
Przeczytajcie, co będzie brane pod uwagę w ocenie waszej pracy.  
Wymagania
Podstawowe
1
Rozszerzające
2
Dopełniające
3
Wykraczające
4
Punkty

Zawartość merytoryczna
Zebrano minimum wiadomości, informacje są niekompletne, przetworzone w niewielkim stopniu. Źródła umieszczonych informacji nie zostały podane.
 Wiele przydatnych, dobranych, dobrze opracowanych materiałów.  Zgromadzono jednak tylko  niektóre wymagane informacje, są one niepełne i niewystarczające.
Zebrano dużo, bardzo dobrze opracowanych  informacji, stanowiących logiczną całość. Wszystkie źródła udokumentowane.
Materiały selekcjonowane wnikliwie, prawie wszystkie  przydatne.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni. Zebrano i przedstawiono bardzo dużo różnorodnych, praktycznych informacji, ciekawostek. Materiały przetworzone w wysokim stopniu.
1-10

Sposób przedstawienia informacji (forma graficzna)
Praca wykonana niedbale, mało czytelne dla odbiorcy, nie wzbudza zainteresowania.
Tekst trudny do czytania, z błędami.
Nieczytelne, przypadkowe fotografie.
Praca wykonana jest estetycznie, tekst jest czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne.
Karty wykonane są ciekawie, przyciągają uwagę odbiorcy.
Tekst poprawny, uporządkowany, zdjęcia dobrane logicznie, wyraziste.
Sposób wykonania kart jest bardzo atrakcyjny, wzbudza bardzo duże zainteresowanie odbiorcy.
Bardzo dobry i ciekawy styl pisania, niekonwencjonalny  pomysł przedstawienia informacji. Ilustracje bardzo dobrej jakości doskonale uzupełniają teksty.
1-10

Koordynacja działań i zespołowość
Minimalna współpraca w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania.
Uczniowie w niepełny sposób współpracują w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania, większość pracy indywidualnej.
Dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie, uczniowie aktywnie uczestniczą w pracach zespołu.
Uczniowie bardzo dobrze współpracują, pomagają sobie, czuwają nad całością zadania, wszyscy uczestniczą w realizacji zadania.
1-10

Prezentacja wykonanej pracy


Zespól nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. Prezentacja nieatrakcyjna, niepełna.
Brak pewności siebie, słaby kontakt z widownią.

Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie komunikatywna.
Pewność siebie, dobry kontakt z audytorium.
Odpowiednia siła głosu. Dobra wymowa.
Ciekawa prezentacja,  przejrzysta i zrozumiała.
Duża pewność siebie, dobry kontakt z widzami.
Odpowiednia postawa, mimika, gestykulacja,  siła głosu. Dobra wymowa.
Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze.
Ogromna pewność siebie, bardzo dobry kontakt z audytorium.
Wzorowa postawa, mimika, gestykulacja. Odpowiednia siła głosu. Bardzo dobra wymowa.
1-10




Proponowana skala ocen:

OCENA
WYMAGANA ILOŚĆ PUNKTÓW
Celująca
40
Bardzo dobra
39 – 32
Dobra
31 – 20
Dostateczna
19 - 10
Dopuszczająca
9-5
Niedostateczna
4