Wykonane zadania ocenione zostaną zespołowo - jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Jej kryteria są następujące:
· zawartość merytoryczna - ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów, selekcjonowanie, przestrzeganie praw autorskich
· sposób przedstawienia informacji (forma graficzna) - przejrzystość, czytelność, estetyka, kompletność,
· koordynacja działań i zespołowość podczas wykonywania zadania - umiejętność współpracy w grupie,
· prezentacja wykonanej pracy - ogólne wrażenie estetyczne - styl i forma prezentacji.
Ocena będzie dokonywana na podstawie obserwacji, w trakcie wykonywania zadania oraz podczas prezentacji.
Przeczytajcie, co będzie brane pod uwagę w ocenie waszej pracy. Wymagania | Podstawowe 1 | Rozszerzające 2 | Dopełniające 3 | Wykraczające 4 | Punkty |
Zawartość merytoryczna | Zebrano minimum wiadomości, informacje są niekompletne, przetworzone w niewielkim stopniu. Źródła umieszczonych informacji nie zostały podane. | Wiele przydatnych, dobranych, dobrze opracowanych materiałów. Zgromadzono jednak tylko niektóre wymagane informacje, są one niepełne i niewystarczające. | Zebrano dużo, bardzo dobrze opracowanych informacji, stanowiących logiczną całość. Wszystkie źródła udokumentowane. Materiały selekcjonowane wnikliwie, prawie wszystkie przydatne. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni. Zebrano i przedstawiono bardzo dużo różnorodnych, praktycznych informacji, ciekawostek. Materiały przetworzone w wysokim stopniu. | 1-10 |
Sposób przedstawienia informacji (forma graficzna) | Praca wykonana niedbale, mało czytelne dla odbiorcy, nie wzbudza zainteresowania. Tekst trudny do czytania, z błędami. Nieczytelne, przypadkowe fotografie. | Praca wykonana jest estetycznie, tekst jest czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne. | Karty wykonane są ciekawie, przyciągają uwagę odbiorcy. Tekst poprawny, uporządkowany, zdjęcia dobrane logicznie, wyraziste. | Sposób wykonania kart jest bardzo atrakcyjny, wzbudza bardzo duże zainteresowanie odbiorcy. Bardzo dobry i ciekawy styl pisania, niekonwencjonalny pomysł przedstawienia informacji. Ilustracje bardzo dobrej jakości doskonale uzupełniają teksty. | 1-10 |
Koordynacja działań i zespołowość | Minimalna współpraca w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. | Uczniowie w niepełny sposób współpracują w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania, większość pracy indywidualnej. | Dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie, uczniowie aktywnie uczestniczą w pracach zespołu. | Uczniowie bardzo dobrze współpracują, pomagają sobie, czuwają nad całością zadania, wszyscy uczestniczą w realizacji zadania. | 1-10 |
Prezentacja wykonanej pracy | Zespól nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. Prezentacja nieatrakcyjna, niepełna. Brak pewności siebie, słaby kontakt z widownią. | Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie komunikatywna. Pewność siebie, dobry kontakt z audytorium. Odpowiednia siła głosu. Dobra wymowa. | Ciekawa prezentacja, przejrzysta i zrozumiała. Duża pewność siebie, dobry kontakt z widzami. Odpowiednia postawa, mimika, gestykulacja, siła głosu. Dobra wymowa. | Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze. Ogromna pewność siebie, bardzo dobry kontakt z audytorium. Wzorowa postawa, mimika, gestykulacja. Odpowiednia siła głosu. Bardzo dobra wymowa. | 1-10 |
Proponowana skala ocen:
|